Daca suferi de anxietate inseamna ca deja urmezi un tratament medicamentos si / sau psihoterapie de recuperare. Lucruri foarte folositoare daca intr-adevar vrei sa scapi de aceasta boala care are potentialul de a-ti da viata peste cap. Dar si tu poti face lucruri bune pentru sanatatea ta.

De facut in caz de anxietate:

  • Ramai activ din punct de vedere fizic. Fa-ti un program de activitate fizica (jogging, exercitii la sala, pedalat pe bicicleta, iesit in parc, etc.) Iti va imbunatati starea sufleteasca si te va ajuta sa ramai sanatoasa fizic. Nu-ti forta organismul, incepe incet si accelereaza treptat ritmul antrenamentelor tale.  
  • Renunta la alcool si substante recreationale. Ele nu fac altceva decat sa-ti accentueze anxietatea. Daca nu poti renunta desi iti doresti, cere-i specialistului sa te ajute sa gasesti un grup de suport.
  • Renunta la fumat si la bauturi care contin cafeina. Atat nicotina cat si cafeina accentueaza anxietatea.
  • Foloseste tehnici de management al stresului. Incearca sa intelegi ce anume te nelinisteste, ce poti controla, ce depinde de tine si ce nu. Daca te stresezi pentru ceva ce nu poti controla e doar o mare risipa de timp si energie. Nu-i asa?  
  •  Somnul trebuie sa fie o prioritate. Asigura-te ca noapte de noapte te-ai odihnit suficient ca numar de ore dar si ca eficienta. Daca ai dificultati, cere ajutorul specialistului.
  •  Mananca sanatos. Concentreaza-te pe legume, fructe, peste si cereale integrale. Se presupune ca reduc anxietatea, dar fiind un subiect vast mai este nevoie de cercetare. Totusi, nu strica sa le folosesti.

Asa-i ca sunt lucruri simple? In caz ca e ceva care te depaseste medicul tau te va ajuta. Fie ca e medicul de familie, psihiatrul sau psihoterapeutul toti sunt de partea ta si activeaza in limitele specializarii lor. Nu esti singur, trebuie doar sa te mobilizezi si sa faci si tu partea care ti se cuvine pe acest drum al recuperarii totale din anxietate.

People image created by Bearfotos – Freepik.com