Somnul este mai important pentru sanatatea noastra decat credem. Influenta lui se manifesta atat la nivel fizic cat si la nivel psihic. O persoana care nu doarme 7-8 ore pe noapte in mod constant ajunge sa aiba probleme. Privarea de somn ne impinge la o multime de boli grave. Nici nu ne vine sa credem ca lipsa odihnei ne-a impins catre ele! Asa ca haideti sa acordam importanta somnului. Si nu oricum, somnului odihnitor de noapte. Si, de ce nu, si de zi atunci cand se poate.

Bine stiut despre somn

Incearca sa dormi noapte de noapte 7-8 ore. La inceput n-o sa-ti fie chiar usor, pentru ca nu ai aceasta obisnuinta. Dar treptat vei vedea ca asta va revolutiona odihna ta, sanatatea, energia de peste zi, atitudinea si relatiile in care esti implica(a). E foarte important si merita sa faci acest efort. Chiar daca ai dormi bine noaptea si ziua ti se iveste ocazia sa mai dormi putin, nu spune nu. Un somn scurt, de 30 min, in intervalul 13-16 este un mare beneficiu. Nu, nu doar copiii dorm ziua. Si adultii se pot bucura de asa ceva. Si vei vedea ca nu-ti vei strica deloc somnul de noapte. Nu te folosi de alcool in caz ca nu poti dormi. Vei avea un somn agitat si nefolositor pentru organism. Evita noptile albe! Ai nevoie de 2-3 zile de odihna buna dupa aceea ca sa te recuperezi dupa asa ceva. De ce sa-ti pui organismul in dezavantaj? In caz ca lucrezi in ture si ocazional iti vine randul sa lucrezi si de noapte… mai bine schimba-ti serviciul. Daca nu poti, macar fa-ti rezerve de orihna in zilele anterioare schimbului de noapte. E foarte important.

Melatonina? Da si Nu…

Melatonina este hormonul somnului. Organismul nu-l secreta daca nu dormi in anumite conditii. Tocmai de asta ai nevoie de o rutina a somnului. Mai mult decat orice nu te expune la lumina albastra a gadget-urilor (televizor, telefon, tableta, etc.) si nu dormi cu lumina artificiala pornita. Pentru ca nu vei reusi sa te odihnesti asa cum trebuie. In caz ca ai probleme cu somnul si vrei sa compensezi cu suplimente care contin melatonina, ai grija sa incepi cu o doza mica. Doza potrivita este specifica fiecarei persoane. Aceasta nu se asociaza cu alte medicamente si nici cu alcool. Daca o faci, la trezire vei avea ameteli si disconfort. Iti vei da seama pe pielea ta ca n-a fost bine ce-ai facut. Un exces de melatonina te face sa fii somnolent, vlaguit, incapabil de concentrare. Sigur nu vrei asa ceva. Mai bine iti pui somnul in randuiala.

Acum ca stii aceste lucruri, fa ceva in privinta rutinei somnului.

People image created by Bearfotos – Freepik.com