Ai probleme cu somnul? Daca da, atunci probabil ca faci si tu parte dintre cei multi care se lupta cu aceasta situatie si nu mai stiu cum sa iasa din ea. Poate ca ai mers la medic si ti-a recomandat sa iei magneziu in diverse doze sau poate ca ti-a prescris o dieta cu alimente bogate in magneziu. E posibil sa-ti faca bine si dieta si pastilele cu magneziu! Tocmai de aceea iti vom da cateva detalii practice.

Bine de stiut

Magneziul este un mineral pe care organismul uman il foloseste in peste 600 de reactii celulare. Adica fiecare celula din organism are nevoie de o cantitate mai mica sau mai mare de magneziu asa incat sa functioneze normal. Contribuie la sanatatea oaselor, la buna functionare a creierului, inimii si muschilor. Suplimentele cu magneziu combat inflamatiile din organism, remediaza problemele digestive precum constipatia si scade presiunea sangelui. Magneziul ajuta la tratarea problemelor care afecteaza somnul, atat ca durata cat si din punct de vedere al calitatii lui. In farmacii se gasesc mai multe forme de comercializare a magneziului – oxizi de magneziu, citrati de magneziu si clorura de magneziu.

Magneziul iti relaxeaza creierul si trupul

Ca sa poti adormi si sa ramai adormit e nevoie ca atat creierul cat si trupul sa fie relaxate. La nivel chimic, magneziul ajuta la acest proces prin activarea sistemulilor sistemului nervos parasimpatic, care este responsabil de relaxare. De asemenea, regleaza nivelul melatoninei care ajuta la adormire. Este legat si de receptorii acidului gama-butiric (GABA) care dirijeaza activitatea nervoasa catre calmare. Cu alte cuvinte, magneziul te pregateste pentru somn asa cum ai nevoie.

Nu poti dormi daca nu ai suficient magneziu

Daca nivelul magneziului este scazut ai dificultati la adormire, la a sta adormit si poti ajunge la insomnie. Atat nivelul scazut cat si cel ridicat de magneziu poate cauza probleme.

Unele persoane sunt mai expuse la risc:

  • Persoanele cu boli digestive: organismul nu mai poate absorbi minerale si vitamine
  • Persoanele cu diabet: carenta masiva de magneziu le accentueaza starea
  • Persoanele cu dependenta de alcool: si ei au carente de magneziu
  • Varstnicii: unele persoane au o dieta mai saraca in magneziu si pot sa ajunga treptat la carente

Magneziul regleaza calitatea somnului

Nu numai ca te pregateste pentru somn, dar magneziul te ajuta si sa ai un somn odihnitor. Unele studii sustin ca e nevoie de o doza de 225 mg de magneziu, 5 mg melatonina si 11.25 mg zinc asa incat o persoana care sufera de insomnie sa poata dormi bine, in sfarsit. Cifrele sunt totusi experimentale, asa ca nu lua tratamente fara sa ti le fi prescris medicul. Cert este ca adultii si varstnicii pot beneficia de ajutorul magneziului. Nu este clar de ce la tinerii efectul este contar.

Imbunatateste situatia si in caz de anxietate si depresie

Atat anxietatea cat si depresia pot avea efect negativ asupra somnului. Iar magneziul pare sa imbuntateasca starea celor afectati de aceste boli. Confuzia mentala se instaleaza adesea pe fondul unei carente de magneziu. Magneziul se poate administra in asociere cu antidepresivele folosite in mod curent pentru tratarea anxietatii si depresiei.

De retinut

Doza maxima de magneziu pe zi nu poate depasi 350 mg. Orice exces poate avea efecte neplacute iar persoanele mai sensibile pot suferi de ameteli, crampe si diaree. Magneziul interfereaza cu antibioticele si medicamentele care scad tensiunea si relaxeaza muschii. De aceea, nu-ti autoadministra magneziu. Medicul este acela care iti poate prescrie doza potrivita pentru situatia particulara pe care o ai.

Ai probleme cu somnul? Daca da, atunci probabil ca faci si tu parte dintre ei multi care se lupta cu aceasta situatie si nu mai stiu cum sa iasa din ea. Poate ca ai mers la medic si ti-a recomandat sa iei magneziu in diverse doze sau poate ca ti-a prescris o dieta cu alimente bogate in magneziu. E posibil sa-ti faca bine si dieta si pastilele cu magneziu! Tocmai de aceea iti vom da cateva detalii practice despre cum iti poate fi de folos.

Bine de stiut

Magneziul este un mineral pe care organismul uman il foloseste in peste 600 de reactii celulare. Adica fiecare celula din organism are nevoie de o cantitate mai mica sau mai mare de magneziu asa incat sa functioneze normal. Contribuie la sanatatea oaselor, la buna functionare a creierului, inimii si muschilor. Suplimentele cu magneziu combat inflamatiile din organism, remediaza probleme digestive precum constipatia si scade presiunea sangelui. Magneziul ajuta la tratarea problemelor care afecteaza somnul, atat ca durata cat si din punct de vedere al calitatii lui. Din farmacii se pot cumpara mai multe forme de comercializare a magneziului – oxizi de magneziu, citrati de magneziu si clorura de magneziu.

Magneziul iti relaxeaza creierul si trupul

Ca sa poti adormi si sa ramai adormit e nevoie ca atat creierul cat si trupul sa fie relaxate. La nivel chimic, magneziul ajuta la acest proces prin activarea sistemuli nervos parasimpatic, care este responsabil de relaxare. De asemenea, regleaza nivelul melatoninei care ajuta la adormire. Este legat si de receptorii acidului gama-butiric (GABA) care dirijeaza activitatea nervoasa catre calmare. Cu alte cuvinte, magneziul te pregateste pentru somn asa cum ai nevoie.

Nu poti dormi daca nu ai suficient magneziu

Daca nivelul magneziului este scazut ai dificultati la adormire, la a sta adormit si poti ajunge la insomnie. Atat nivelul scazut cat si cel ridicat de magneziu poate cauza probleme.

Unele persoane sunt mai expuse la risc:

  • Persoanele cu boli digestive: organismul nu mai poate absorbi minerale si vitamine
  • Persoanele cu diabet: carenta masiva de magneziu le accentueaza starea
  • Persoanele cu dependenta de alcool: si ei au carente de magneziu
  • Varstnicii: unele persoane au o dieta mai saraca in magneziu si pot sa ajunga treptat la carente

Magneziul regleaza calitatea somnului

Nu numai ca te pregateste pentru somn, dar magneziul te ajuta si sa ai un somn odihnitor. Unele studii sustin ca e nevoie de o doza de 225 mg de magneziu, 5 mg melatonina si 11.25 mg zinc asa incat o persoana care sufera de insomnie sa poata dormi bine, in sfarsit. Cifrele sunt totusi experimentale, asa ca nu luati tratamente fara sa vi le fi prescris medicul. Cert este ca adultii si varstnicii pot beneficia de ajutorul magneziului. Nu este clar de ce la tinerii efectul este contar.

Imbunatateste situatia si in caz de anxietate si depresie

Atat anxietatea cat si depresia pot avea efect megativ asupra somnului. Iar magneziul pare sa imbuntateasca starea celor afectati de aceste boli. Confuzia mentala se instaleaza adesea pe fondul unei carente de magneziu. Magneziu se poate administra in asociere cu antidepresivele folosite in mod curent pentru tratarea anxietatii si depresiei.

De retinut

Doza maxima de magneziu pe zi nu poate depasi 350 mg. Orice exces poate avea efecte neplacute iar persoanele mai sensibile pot suferi de ameteli, crampe si diaree. Magneziul interfereaza cu antibioticele si medicamentele care scad tensiunea si relaxeaza muschii. De aceea, nu va autoadministrati magneziu. Medicul este acela care va poate prescrie doza potrivita pentru situatia particulara pe care o aveti.

Education photo created by freepik – www.freepik.com