Problemele cu somnul sunt acelea care ne conduc spre o multime de probleme de sanatate. Unele sunt de natura psiho-emotionala, altele de natura fizica. Desi sunt tratamente recuperatorii pentru cei care sufera de probleme ale somnului, e bine sa fiti atenti si la lucrurile care par marunte dar care inseamna mult pentru odihna voastra. Pe unele deja le stiti, pe altele le aflati acum. Noi va indemnam sa si aplicati recomandarile care urmeaza.

  1. Vin (si alte bauturi alcoolice). Vinul poate genera o stare imediata de relaxare dar este inselatoare in sensul ca nu dureaza mult si apoi incepe nelinistea, nesomnul, disconfortul. Mai ales daca acesta este consumat seara si e asociat cu alte bauturi si mancaruri din lista de mai jos.
  2. Cafea si Energizante. Cafeaua este excelenta dimineata. Si cand spunem cafea spunem o bautura autentica obtinuta din boabe de cafea, nu un praf plin de chimicale. Orice depaseste doua cesti, mai ales consumul ei seara, este prea mult. Nu recomandam bauturile energizante, pentru ca majoritatea sunt artificiale si dauneaza odihnei, sanatatii per ansamblu. Sunt exceptii, dar putine si ele se adreseaza sportivilor de performanta.
  3. Ciocolata. Desi pare sa nu aiba nicio legatura cu subiectul nostru, ciocolata contine cafeina. Mai ales sortimentele de ciocolata neagra. Asa ca daca iti place, consuma putin dimineata si nu neglija faptul ca are un numar insemnat de calorii. Daca iti faci din asta un obicei ajungi la obezitate si … vei dormi si mai putin din aceasta cauza.
  4. Condimente. Daca iti plac mancarurile condimentate, mai ales cele cu carne de pui si curry evita sa le consumi seara. Condimentele puternice te tin treaz toata noaptea iar carnea se digera greu. Organismul tau se va concentra pe digestie in loc sa se concentreze pe odihna de care ai nevoie.
  5. Fastfood. Stii deja ca mancarurile din aceasta categorie nu sunt sanatoase, dar probabil ca te gandesti la caloriile pe care le contin. Grasimile declanseaza productia de acizi in stomac care pot sa ajunga in esofag si sa te pomenesti cu un suparator reflux. Cu asa stare crezi ca mai poti dormi bine?  

Acum ca stii aceste lucruri speram ca vei incepe sa le si aplici. Vei vedea efectul lor benefic daca vei fi perseverent. Iti vei recapata placerea de a dormi bine, de a fii fresh peste zi si de a face ceea ce ai de facut cu placere si cu minte limpede.

Background image created by Katemangostar – Freepik.com