Atacuri de panica noaptea si ziua. Desi pare neobisnuit, atacul de panica se poate petrece si peste noapte, in timp ce dormi. Te poti trezi din cauza panicii care te-a cuprins si sa nu stii cum sa reactionezi. Nu stii ce anume te face sa te panichezi. Iti dai seama destul de greu si ziua, cand poti sa-ti folosesti toate abilitatile, daraminte noaptea cand se presupune ca te odihnesti linistit in camera ta. Situatia se complica atunci cand e vorba de persoane cu antecedente cardiace sau femei insarcinate care pot suferi consecinte grave. Aceste sperieturi pot fi cumplite, traumatizante. Statisticile arata ca aproape 70% din numarul suferinzilor de atac de panica e posibil sa experimenteze si atacul nocturn.  

Nu poti sa nu te intrebi cum e posibil sa te panichezi in timp ce nu gandesti, pentru ca dormi. Adevarul e ca in timp ce dormi creierul tau si procesele functionale nu se opresc, ele se petrec intr-o maniera inconstienta. Simptomele atacului nocturn sunt similare celui din timpul zilei, numai ca fiind singur si pe intuneric te simti mai vulnerabil. Ce poti face? Trebuie sa gasesti o cale de a rezolva aceasta situatie pentru ca te poate duce la privare masiva de somn lucru care iti va perturba nu doar noptile si zilele ci viata in intregime.

Iata ce e bine sa faci in cazul unor atacuri de panica noaptea:

  • Daca ai atacuri de panica noaptea e putin probabil sa mai adormi la loc foarte curand. Trezeste-te complet, in deplinatatea abilitatilor tale functionale si fa acele lucruri pe care de obicei le faci dimineata. Nu porni televizorul si nici nu te apuca de citit pentru ca vei adormi si e posibil sa te confrunti cu situatii similare sau mai grave.
  • Tine un jurnal al felului in care reactionezi pentru ca astfel te vei cunoaste mai bine si situatia poate deveni predictibila, un jurnal al atacului de panica in care sa relatezi tot ceea ce simt si cum percepi mediul inconjurator (Pentru a avea o reprezentare clara a atacului de panica nu incerca sa completezi jurnalul dupa episodul respectiv. Nu te va ajuta). Ceea ce este predictibil este mai usor de tinut sub control. Dupa ce te linistesti poti reveni la somn daca te simti obosit. Daca nu, poti face treburi cotidiene care trebuie oricum facute.
  • Nu te lupta cu atacul de panica, incearca sa lucrezi cu el in avantajul tau. Lasa somnul sa vina natural, nu te forta sa dormi. Nu te forta sa uiti episodul de panica prin care ai trecut si nici sa intelegi de ce s-a intamplat. Respira calm – supravegheaza-ti ritmul respiratiei.
  • Nu te lasa cuprins de teama de cate ori vine vremea sa mergi la culcare. Va reprezenta un stres suplimentar si binenteles posibila aparitie a unui atac de panica . Dimpotriva, relaxeaza-te, bucura-te de cina, fa ceva placut.

Cei mai multi terapeuti considera ca atacul de panica in general dar mai ales cel nocturn este o problema care tine de dorinta proprie de corectare.

 

 

Programeaza-te la cabinet

Campurile marcate cu * sunt obligatorii