O persoana diagnosticata cu tulburare obsesiv compulsiva trebuie sa ia in seama necesitatea urmarii tratamentului recomandat de specialist cu rigurozitate. Scopul acestuia este sa tina sub control simptomele si sa asigure pacientului o calitate buna a vietii. In unele cazuri e necesar sa se urmeze tratament tot restul vietii. Dar nu in toate! Daca esti una dintre acele persoane carora li s-a spus ca vor urma tratamente tot restul vietii, nu-ti pierde speranta. Tratamente noi se descopera an de an asa ca ai sanse sa ti se potriveasca si tie unul si sa fii din nou un om sanatos care se bucura pe deplin de viata.

Tratamentul clasic

De obicei specialistii recurg la o combinatie de tratamente. Unul este cel medicamentos format din antidepresive. Altul este psihoterapia. Tratamentul cu care se incepe stabilizarea pacientului din punct de vedere chimic este cel medicamentos. Insa el nu face decat sa tina pacientul pe linia de plutire, cum se spune. La cateva saptamani de la inceperea medicatiei se recomanda inceperea sedintelor de psihoterapie. In mod curent o sedinta pe saptamana este suficienta pentru recuperare, dar conteaza gravitatea situatiei in care se afla pacientul precum si modalitatea terapeutica aleasa. Recomandarea noastra este terapia scurta strategica pentru ca va ajuta sa va recuperati mult mai repede si mai eficient.

Tratament naturist pentru tulburarea obsesiv-compulsiva?

Sunt multi pacienti care au rezerve in a urma tratamentele medicamentoase pentru ca stiu ca majoritatea au reactii adverse si produc dependente. Asa ca intreaba daca sunt tratamente naturiste pe care le pot folosi. Din pacate nu tratamente naturiste in adevaratul sens al cuvantului, de genul ceaiuri si tincturi. Dar sunt lucruri pe care le poti face pe langa tratamentul clasic. Iar daca nu-l poti suporta sau te temi de probleme ulterioare, discuta situatia cu medicul tau. E absolut necesar.

Iata ce poti face ca sa ai mai multa grija de tine

Cel mai adesea ajungem la tulburari psihologice din cauza felului in care traim. Nu avem timp sa ne punem gandurile in ordine si sa luam decizii bune. Nu ne odihnim suficient, suntem sedentari. Toate acestea trebuie sa se schimbe pentru ca e necesar sa duci macar de acum inainte o viata sanatoasa. Rezerva-ti in fiecare zi un interval de timp in care sa te gandesti la viata ta, la probleme si reusite, la solutii. Nu-ti recomandam meditatii orientale cum fac unii. Ci punerea in ordine a tumultului de ganduri pe care le ai in minte. Fa-ti un program de somn si de odihna activa. Chiar daca asta inseamna sa muncesti mai putin si implicit sa ai mai putini bani. Fa-ti si un program de sport. Poate fi vorba de iesiri in parc sau de mers la sala sau la dans sportiv. Tu alegi. E viata ta.

Dieta

Ce mananci, cum mananci si cand mananci sunt intrebari importante pentru sanatate. Nu degeaba se spune ca esti ceea ce mananci. Si, de asemenea, de ce mananci? O sa razi! Dar conteaza si motivatia pentru care mananci. Daca doar indesi mancare in stomac n-ar trebui sa ai pretentia sa fii perfect sanatos. Trebuie putina gandire cu privire la mancare. Cel mai adesea tulburarile psihologice sunt afectate de nivelul scazut de vitamine din grupa B. Ca sa te reechilibrezi consuma carne de vita, peste, legume cu frunze verzi. Unele inflamatii dau stari de disconfort psihologic. Ca sa le previi consuma fructe și legume proaspete, precum si ulei de cocos sau de masline. Evita cat poti alimentele intens procesate, alcoolul, cofeina, grasimile si faina alba. S-a cam restrans gama de mancaruri, nu-i asa? Dar e un efort pe care il faci pentru sanatatea ta.

Iti doresc recuperare rapida si atentie maxima la viata ta.  

Background photo created by pressfoto – www.freepik.com