Ti se intampla si tie sa te trezesti mai obosit decat erai cand te-ai dus la culcare? Somnul sa nu fie odihnitor si suficient? Probabil ca da, pentru ca afectiunile legate de somn si odihna cotidiana sunt foarte raspandite. Uite la ce sa fii atent inainte sa mergi la culcare asa incat sa te odihnesti cu adevarat. Si sa nu mai ajungi la carente de odihna.

Lipsa unui program de somn

Aceasta este probabil cea mai mare greseala pe care o facem. Noi toti. Ne bucuram daca intr-o zi avem o ora in plus de somn. Ne bucuram ca sambata si duminica nu mai e nevoie sa sune ceasul… Dar asa nu face decat sa ne “hranim cu frimituri” cum se spune. Pentru ca n-avem nevoie de odihna doar sambata si duminica sau pe apucate. Avem nevoie de somn adevarat noapte de noapte, altfel nu putem functiona normal, nu putem fi eficienti la ce avem de facut zilnic. Asadar, e nevoie de un program de odihna valabil in fiecare zi. Fie in cursul saptamanii, fie in weekend, fie ca esti acasa, fie ca esti in deplasare. Programul de odihna este o adevarata binecuvantare pentru sanatatea ta.

Lipsa micului dejun si amanarea trezirii

Crezi ca daca mai stai in pat  min si renunti sa mananci dimineata te va ajuta sa ajungi bine la serviciu? Da’ de unde! Poate ca ai impresia ca cele  min in plus de odihna vor face minuni, dar de fapt “nu poti ingrasa purcelul in ajunul Craciunului”. Cunosti zicala romaneasca, desigur! Si, intre noi fie vorba, saritul peste micul dejun NU te va ajuta sa slabesti. Vei ajunge la birou, vei bea cafea in virtutea obisnuintei sau a contextului si cel mai probabil pe la 11 vei da iama la snacks-uri. Acestea nu te vor ajuta nici sa fii satul, nici sa fii suplu si nici nu vor inlocui o masa sanatoasa. Asa ca revenim la somnul adecvat, la ora de masa asa cum trebuie si la un program de viata bine pus la punct.

Somnul de noapte se petrece in dormitor

O sa spui, bineinteles! Dar, hai marturiseste, de cate ori ai adormit pe canapea cu telecomanda in mana incercand ca dupa o zi aglomerata sa te relaxezi un pic in dauna odihnei de care ai mare nevoie? Deci, daca simti ca ti-e somn, daca e ora de somn, imbraca-te la pijamale si mergi la culcare. Pregateste asternuturi curate, parfumate, aeriseste dormitorul, fa o baie fierbinte…

Toate aceste lucruri mici te vor ajuta sa ai o perceptie buna despre somnul tau. Sa ti-l doresti. Sa-ti placa. In plus, toate sunt si foarte sanatoase. Sigur te vei trezi altfel dimineata. Daca nu ne crezi, fa o proba. Noi stim sigur ca functioneaza.