Numarul suferinzilor de anxietate este din ce in ce mai mare la nivel international. 

Lumea in care traim este de ceva vreme pe Fast Forward (repede inainte). Avem o multime de activitati cotidiene de dus la bun sfarsit in fiecare zi, privim la stiri uneori traumatizante si trebuie sa mai avem capacitatea de a ne integra in mijlocul celorlalti fara dificultate. Nu e simplu deloc si e doar o problema de timp pana cand ne vom simti coplesiti de ingrijorari de tot felul. Este afectat negativ felul in care ne purtam, felul in care verbalizam situatiile prin care trecem si autocontrolul. Tratamentul tulburarilor anxioase presupune psihoterapie, medicatie si schimbarea felului de viata. Nu neaparat in aceasta ordine.

Sanatate vs. anxietate:

  • Respiratie sanatoasa. In timp ce toata lumea se concentreaza pe telefon, tableta, etc. un anxios ar fi bine sa se concentreze pe ritmul propriei respiratii. Mai mult decat atat, atunci cand privim constant la astfel de dispozitive, nu mai respiram corespunzator (apneea ecranului).
  • Alimentati-va corect mai ales atunci cand trebuie sa luati o decizie si acest lucru va streseaza. Altfel pot aparea tulburari digestive si agitatia dvs. va creste si ea.

Relaxare vs. anxietate: 

  • Pauza necesara. Daca simtiti nevoia unei pauze, luati-o. Daca sunteti mereu contra cronometru n-o sa va ajute sa faceti treaba aceea urgenta mai bine si mai repede. Riscul sa nu te gandesti la ceea ce ai de facut este mare.
  • Relaxare fizica. Musculatura are si ea nevoie de relaxare si puteti face asta progresiv. Daca nu, starile de disconfort se vor acutiza.

Optimism vs. anxietate

  • Arome si parfumuri. Tine la tine un drops mentolat sau parfumeaza-ti masina cu arome mentolate. Te va ajuta sa te relaxezi si sa-ti muti gandurile la altceva.
  • Adio stiri negative. Blocheaza stirile negative care iti bulveseaza serile sau diminetile grabite. Ele ridica nivelul stresului mai mult decat crezi.
  • Exprima-te pozitiv. Ai grija la ce spui. Daca totul este negativ, simplul faptul ca tu auzi ceea ce spui te va influenta in rau. Va accentua starea de neliniste, de ingrijorare. Mintea se concentreaza pe ceea ce proceseaza cel mai des.
  • Priveste ceva frumos. Ancorele vizuale iti pot fi de ajutor. Cand totul in jurul tau este neplacut, priveste cerul, gradina, persoana draga sau albumul cu pozele preferate. Practic iti distragi ingrijorarile si ajungi treptat sa te simti mai bine.

 

Recapituland aceste lucruri s-ar putea sa zici “pai, le stiam”. Probabil ca intr-un fel sau altul le stiai. Intrebarea e: le-ai aplicat? Daca le incerci vei sesiza treptat o schimbare in bine a starii tale de anxietate. Dupa cateva saptamani de practica iti vor fi intrat in obicei si le vei aplica inconstient dar cu efecte foarte bune. Hai, incearca-le. 

In caz ca nu te descurci singur, fa-ti o programare la psihoterapeut.

 

Programeaza-te la cabinet

Campurile marcate cu * sunt obligatorii