Avem o viata agitata, muncim mult si ne odihnim putin. Sa dormi cu adevarat e un vis frumos. Cand ne asezam in pat speram sa putem adormi imediat si cand ne trezim ne asteptam sa fim odihniti. Ne asteptam, dar rezultatele sunt departe de asteptari. Nu adormim imediat. Ne tot rasucim de pe o parte pe cealalta. Cand adormim avem cosmaruri, ne trezim brusc si ne ia durerea de cap. Sau, daca ne trezim spre dimineata, suntem gata obositi. Ne dor toate oasele si nu mai vrem decat sa ne intoarcem in pat. Astfel, cel mai mare inamic e ceasul desteptator. Ce putem face ca sa imbunatatim macar putin lucrurile?

O baie buna inainte de culcare

Nimic nu se compara cu o baie buna inainte de culcare. Te face sa te simti confortabil, curat si placut mirositor. Parca intregul organism intra pe program de somn si de odihna reala.

O masa usoara la cina

Cina trebuie sa asigure satietate suficienta dar fara sa fie compusa din hrana greu de digerat. Ea se serveste cu 2 ore inainte de culcare. Altfel, fie te vei trezi peste noapte ca sa mananci, fie te vei framanta in pat cu disconfort gastric.

O camera bine aerisita

O camera aerisita, o atmosfera placuta invita la confort, la stare de bine si la somn odihnitor. Vara e necesar sa porniti aerul conditionat inainte de culcare – nu dormiti cu el pornit. Ci pregatiti temperatura optima cu o ora inainte de culcare. Iarna aerisiti camera cam cu o ora inainte in asa fel incat aerul sa fie proaspat dar nu prea rece pentru culcare. Daca temperatura nu e in jur de 20 de grade, somnul va fi intrerupt si veti avea vise ciudate.

Haine si lenjerii curate & parfumate

Hainele si lenjeriile curate, ingrijite, parfumate asigura un mediu ideal pentru odihna. Gandeste-te ca tocmai ai terminat o baie relaxanta, ai imbracat aceste haine si patul din camera ta e asa de frumos pregatit. Mai mare placerea sa privesti si sa… testezi. Sa dormi ca un prunc. Rezultatul chiar va fi pe masura asteptarilor.

Dormi bine daca bei un ceai relaxant

Ceaiul contribuie si el la starea de bine, mai ales daca este placut aromat si cald (in sezonul rece). Poti sa alegi mixuri de plante din plafar special concepute pentru inducerea somnului sau poti sa faci un ceai simplu de busuioc. Da, aceleasi busuioc pe care il folosesti la gatit ocazional. Vei dormi ca un prunc, oricat de obosit sau stresat ai fost peste zi.

Obiceiurile sanatoase si plantele ne pot fi aliati de nadejde atunci cand vrem sa dormim bine, dar mai este nevoie de un ingredient pentru ca aceasta reteta sa fie completa – buna organizare. Incercati-le, aplicati-le si veti vedea ca rezultatul nu se va lasa asteptat.

 

Cover image created by Boryanam – Freepik.com